tisdag 7 april 2009

Finfrämmande

I dag har vi haft besök av Kurre hovslagare som skott ridhästarna, verkat unghästar och avelsston. Det går alltid smidigt och resultatet blir bra. Då även min vän Annica och svägerskan Karin skulle få sina hästar skodda fick vi tillfälle att träffas. Vi konstaterade att tiden tills Karins första egenuppfödda islandshäst föds är ca en månad. Den blivande fadern är Audur från Järvsand och modern är Dimbrá från Järvsand (på bilden). En riktig Järvsandhäst med andra ord. Vi håller tummarna för att du får ett svart stoföl med stjärn... För det vill väl alla ha... ;)

Stoet på bilden är förstås numera dräktiga Dimbrá från Järvsand. Foto: Karin Ottosson.

3 kommentarer:

M A Friman sa...

Näe inte alla, jag vill ha fuxston med stjärn. Men är nog ganska ensam om det.

Marie E sa...

I love fuxar oxå faktiskt :-) //Spenna och Skollis matte

Anonym sa...

Ja Irja, jag håller med till 100 % =) Jo jag visade dina fina hästar för han som jag jobbade för, han tyckte dom var väldigt fina! Mvh och Glad Påsk / Stina