onsdag 3 december 2008

Min Fála

Nu är Fála dräktig och står hos hos vår vän Ylva Fjell i Fyrås som sällskap till hennes Árvakur. Förra året var det Vidun som fick den äran, men nu är det alltså Fálas tur att bo i deras välskötta stall och fina hagar. Lite spa och hotellkänsla är väl vad alla skulle behöva innan det är dags att tampas med sina avkommor, och så har Fála det.

Då Ylva och Lennart var bortresta över adventshelgen har jag skött om de två Atliavkommorna och det har varit riktigt mysigt. Båda hästarna gnäggar glatt varje gång man kommer till hagen och min fina Fála är alldeles lurvig och ser inte alls ut som hon gjorde när hon var i topptrim - Mer söt än snygg om man säger så. Å, vad jag saknar henne som ridhäst...

Återigen tusen tack Ylva och Lennart som alltid tar så väl hand om mina hästar!

Inga kommentarer: