torsdag 28 augusti 2008

Kuuuul att rida!

Vad ett litet uppehåll i ridningen kan göra för motivationen. Efter beslutet att låta betäcka båda mina favoritridhästar Fála och Tara har träningen av hästar minst sagt gått på lågvarv här på Övergård. I juni kändes det riktigt skönt att släppa alla hästar på bete och bara ägna sig åt sina människor under en period. I juli började jag smått längta efter att rida igen men ärligt talat så var det trevligt att bara fortsätta lata sig också. I augusti har jag varit hur ridsugen som helst!

Nu är det så roligt att rida att inte ens vädret kan stoppa mig. Det är bara det sunda förnuftet och vetskapen om Isold´s bristfälliga kondition som begränsar ridturerna. Femåriga Isold, som syns på bilden, är min enda privata ridhäst i vinter... Om jag inte hittar någon mer förstås...

1 kommentar:

Stina sa...

Du som jag verkar ha en extra gott öga för svarta ston ;) Mitt sto är hos Aron frá Strandarhöfda så jag hoppas på ett svart stoföl nästa sommar. Trevlig helg!
/Stina van der Maaten