söndag 20 april 2008

Ridterapi på Mittuniversitetet


På Mittuniversitetet i Östersund har jag tillsammans med ett tjugotal andra elever under tre år studerat hur hästen kan användas i rehabilitering, behandling, pedagogik och rekreaktion. Under veckan som kommer ska examensarbeten presenteras. Att utbildningen är tvärproffessionell gör det extra spännande då bredden på kunnande inom olika områden är stor. Avslutningen på utbildningen sker på Wången http://www.wangen.se/. Mer om utbildningen finns att läsa på Mittuniversitetets hemsida www.miun.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

jisses så fin :)

Jessika sa...

Jag ramlade på den utbildningen idag när jag desperat sökte på google efter hästar som friskvård i någon form. Den verkar jätterolig! Men är den treårig? Jag förstod som att den bara var 30 hp = en termin?

Jag har börjat läsa på kost- och friskvårdsprogrammet i Göteborg den här terminen och drömmen är att få jobba med hästar som friskvård på något sätt!