söndag 27 april 2008

Mycket nytt!


Det har verkligen varit fullt upp ett tag nu och möjligheterna att uppdatera aktuelltsidan har varit begränsad. En kort sammanfattning av vad som nytt är följer nedan.

Ridterapiutbildningen är avslutad och vår klass om 31 personer är nu de första universitetsutbildade Ridterapeuterna i Sverige. Det är verkligen jättespännande att se framtiden an, och med tanke på ambitionsnivån hos mina klasskompisar, så både tror och hoppas jag att vi kommer att se hästarna i rehabiliterande arbete i allt större utsträckning framgent. Mer information om detta kommer att dyka upp på hemsidan allteftersom.

Den årliga kvaltävlingen på Wången har i Gneistis regi gått av stapeln. Fála och jag startade i fyrgång och tölt. Trots lite halvtaskig insats från ryttaren så slutade fyrgången på poängen 6,37 och tölten på 6,53. Kval till A-klass i tölt men inte i fyrgång således. Så kan det gå. Bild på halva Fála tagen av Cilla får bli dagens bild :) Notera hur lätt det är att falla tillbaka i gamla mönster i tävlingssituationer. Jag har ju jobbat på att hålla ordning på min skänkel (som vill hamna för långst bak) och min högerhand (som vill hamna för högt upp) HELA VINTERN. Suck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är min ryttarfavorit och rider vackert gör Du också, trots att Du klagar på Din hand och skänkel. Lycka till!

Hälsningar Lotta Sundquist

Anonym sa...

Jag måste hålla med föregående talare och tycker att du rider väldigt snyggt! Men som Wille Crawford en gång sjöng - "tänk så oerhört trist, för en perfektionist - utan ett endaste fel att korrigera....."

Du fixar kvalgräns nästa gång!!

/Maria N.