torsdag 22 mars 2012

Vidja Vidundotter till Valne





Fick samtal från Gummi i dag - Det är dax!

Det har länge varit bestämt att Viduns förstfödda dotter ska ridas in under ett C-tränarprov som ska genomföras på Gummi och Marias gård i Valne. Känns tryggt och bra att lämna min lilla ögonsten där och jag hoppas och tror att hon kommer att sköta sig bra.

De som känner mig och mina hästar vet ju att jag är alldeles väldigt förtjust i min gamla Vidun och är förstås lite spänd på hur hennes avkommor såsmåningom ska göra sig under ryttare. Förstfödda dottern har stundom fört sig tämligen rafflande men där är mer pass än vad jag är van att se i mina hästar och visst är hon också lite liten?! väldigt lurvig och tovig såg hon ut när jag kom ut i hagen till henne i dag också... Letade fram lite sommarbilder för att påminna mig om att det faktiskt finns en fin liten häst under allt detta!

På söndag!!!

1 kommentar:

M A Friman sa...

Så otroligt spännande :D