lördag 6 juni 2009

Vilken vecka det blir!!!



Kommande vecka blir en riktigt höjdare för oss Islandshästmänniskor. Uppstart på måndag med inmätning och veterinärbesiktning av de hästar som ska avelsbedömas under veckan. Sedan kommer fortlöpande nära 70 hästar att visas exteriört och för ridegenskaper. Rekord med råge för oss i Norrland!

Som om detta inte var spännande nog så avslutas veckan med de Norrländska Mästerskapen för Islandshästar där många finafina ekipage kommer att deltaga. I år liksom förra året blir det läktarplats för min del. Visst hade jag gärna tävlat jag också men samtidigt kan det vara lite kul att vara "läktardomare" också i bland. Det är liksom bra mycket enklare...

Bilden kopplad till detta inlägg föreställer en av finalisterna i fjolårets A-klass A-final i fyrgång på Norrländska mästerskapet. Hästen heter Vaka frá Hafnarfirdi, har en exteriörbedömning om 7,81 och en ridegenskapsbedömning på 8,42. Hon är helsyster till vår Vidun frá Sudurhlid http://www.pixbox.se/alb_show_id680408_page1.html.

2 kommentarer:

M A Friman sa...

Det stoet minns jag, hon var fin och påminde om Vidun.

Marie sa...

Vilken rolig hästig vecka det blir för dig, jag håller extra tummar för att Isold visar sig från sin bästa sida på visningen, kraaam Marie