söndag 21 juni 2009

Fler föl



Här fortsätter det att droppa in föl. Vidun gav oss i natt ett vackert stoföl som studsade fram i trav från första steget. Far till den lilla är Reynir frá Holtshusum. Fiiiin är hon och superglada är vi!

Nu väntar vi bara ytterligare ett föl för säsongen sedan blir det en ände på vaknätterna. Kvar är Brita Larssons sto Dína från Fanbygård, en halvsyster till vår Fála från Fagerland (samma mor). Även Dína är dräktig med Reynir frá Holtshusum. Tack snälla Brita som lånat ut ditt fina sto till oss. Vi lovar att höra av oss vid minsta misstanke på nedkomst!

Bilden föreställer Viduns lilla dotter, ett par timmar gammal.

3 kommentarer:

Anna Dejemo sa...

Grattis Irja! Läcker teckning också...

Anonym sa...

åh! min absoluta drömfärg/teckning och en av de läckraste mammor jag känner till. jag ställer mig på kö, irja! puss&kram från emmapemma hultqvist.

Anonym sa...

nu blir jag alldeles uppihejsan här nere i göteborg. kom ihåg mig om du ska göra dig av med henne! stor kram igen. emma.