onsdag 7 januari 2009

Sockerponnyn!

Mosters lilla Alva fyllde 1 år i går och naturligtvis var vi i Fagerland och firade henne. En liten sadel fick hon av oss så en ridtur på Sockerponnyn Frosti blev det för Alva på födelsedagen. Efteråt fick vi tillfälle att se på när mamma Janna red sin häst, och som alltid har man svårt att ta ögonen från denna härliga valack. Traven och korta tölten var det som imponerade mest under ridpasset och fortsätter de träna på det här sättet under våren så tror jag att Janna kommer att ha svårt att hålla sig från tävlingsbanorna i vår - Vad hon än säger ;)...

Då det var för mörkt för att fotografera de två i går kväll föreställer bilden mig själv på Frosti under en kvaltävling på Wången. Underbar häst - Jag vill ha en sockerponnytjej i min avel!!!

1 kommentar:

Ulla sa...

Han e så fantastiskt fin! Riktigt ögongodis! Hälsa Janna att vi måste få se dem på tävlingsbanorna i år! Vet du någon som söker ett träningsobjekt så har jag ett sto till salu. kolla bloggen och läs mer.