onsdag 26 november 2008

Man glömmer så snabbt...


Jag har varit lite smågnällig på sista tiden. Det går framförallt ut över min man men även mina barn kan få sig en verbal känga ibland - Inte bra!

En av anledningarna är att det i vårt hus så rivs, byggs, väntas på elektriker och rörmokare och det verkar inte som om vi kommer att hinna få klart det vi tänkt oss före jul. Mitt i detta ska en familj leva och verka och i bland känns det minst sagt lite... Rörigt!

Så fann jag i mina gamla bildarkiv denna bild från ovalbanebygget sommaren 2005. I planeringsstadiet hade vi inte alls förstått vidden av vad projektet skulle komma att innebära. Så snart vi börjat med det grundläggande markarbetat stod det klart att vi valt att bygga på en mindre bergstopp. Massor av traktorer, lastbilar, sprängmedel, hydralhammare och krossmaskiner krävdes för att anlägga ovalbanan på Övergård. Samma sommar hade vi nio ridläger, en hingst och hans 30 ston på station samt en hel del andra påbörjade projekt. Dessutom var våra flickor små, 2 resp 4 år. I jämförelse med det så är lite byggkaos ingenting ju...

I bland är det bra att påminna sig om det som varit och dra slutsatsen att det inte GÖR något om inte golvet kommer på plats innan jul... Julen kommer ju till oss ändå!

Må om er och ta hand om er själva och dem ni håller av - Människor är viktigare än ting!

2 kommentarer:

M A Friman sa...

Härlig inställning Irja! Man måste hitta dom små små glimtarna i livet.

Anonym sa...

Så rätt, så rätt men så lätt att glömma! Kram Anki