måndag 15 november 2010

Jakten på den ultimata hästen

Lovar härmed Anki att inte skriva fler inlägg om Solrosor men vill i utbyte få se en bild på hennes nya häst!!!

Något av det roligaste jag vet är att matcha rätt häst till rätt ryttare. Roligast av allt är det när någon bestämt sig för att satsa på en riktigt, riktigt bra häst. Just den här gången har jag inte varit med i resan att finna den hästen men många gånger har jag haft förmånen. Från att köpa sin första Islandshäst utan en aning om vad man egentligen söker, till att en dag med tydligt fokus söka hästen med de fantastiska gångarterna, lynnet och viljan som passar precis MIG. KUL är vad det är!

Men inte bara kul. Det är också detta som gör att vi drivs framåt. Processer som kunskapssökande och vilja att finna den optimala hästen har gjort att vi ständigt höjt kraven både på oss själva och våra hästar. Fantastiskt är att tänka bakåt i tiden och se hur hästmaterialet, ryttarnas kunnande och den egenavlade hästarna förbättrats över tid.

Länken leder förstås till min Vidun som måste få vara den som symboliserar ett av mina egna kliv uppåt vad det gäller gångartskapacitet och sökande efter den ultimata hästen. Förhoppningsvis ska hon skapa ringar på vattnet i form av talangfulla unghästar också...

Pixbox: Isolds album "Vidun frá Sudurhlíd"

Inga kommentarer: