onsdag 19 augusti 2009

Fina unghästar i Jämtland



Den här lilla läckerbiten studsar omkring i mina sommarhagar. Hans mor är förstaklass fyrgångsstoet Spés och hans far är extrema gångartshingsten Berserkur frá Stykkisholmi. Efter alla år med span på spännande föl och unghästar tycker jag mig se allt fler riktigt fina. Hoppas och tror att ägarna också i allt större utsträckning satsar på gedigen utbildning, visning och tävling. Det är ju roligt att få se deras rörelser utvecklas under ryttare också. Just denna lilla hingst tror jag inte att vi behöver oroa oss för att missa framgent - Hans ägare är Gummi och Maria. Grattis till en enastående läcker liten hingstunge!

2 kommentarer:

M A Friman sa...

Åh vad jag längtar efter att få se honom igen. Såg ju honom bara som snabbast födas (sedan for man på semester). Men han charmade mig till tusen under dom få timmarna.

Anonym sa...

Åh vilken liten snygging!
/Stina