onsdag 9 juli 2008

Överraskningar i fölformat


När man tar sitt sto till hingst så har man funderat en hel del kring vilka av stoets egenskaper man vill förbättra ch förstärka och utifrån detta valt en hingst som man tror ska åstadkomma detta. Någonstans djupt i sitt undermedvetna har man nog redan här skapat sig en bild av hur fölet kommer att se ut. I bland blir man dock väldigt överraskad över att det som kommer ut inte alls är det man föreställt sig. Förvånad blev jag minst sagt när Vidun nedkom med sitt lilla stoföl Vidja då färg och tecken var det allra sista jag hade förväntat mig. Ännu mer förvånad blir jag när jag konstaterar att den lilla damen TÖLTAR i hagen. Det var ungefär också det sista jag förväntat mig. Hennes mor har väldigt starka grundgångarter och trav är alltid hennes förstahandsval i fritt tillstånd. Jag tycker att hon är jättefin lilla Vidja, men så är jag ju inte så lite partisk heller... Fler bilder på Vidja finns på http://www.pixbox.se/alb_show_id843975_page0.html

1 kommentar:

M A Friman sa...

Häftig liten dam.