fredag 17 augusti 2012

Vidun is Vidun

Har ridit Viduns förstfödda dotter en del de senaste dagarna och gör det med ett konstant och brett leende på läpparna. Kommer ihåg grundläggande egenskaper som jag väl i ärlighetens namn inte ALLTID uppskattade. Men NÄSTAN alltid...

VIDUN:

1. Grundstark och fantastiskt uthållig.
2. Slutar aldrig bjuda framåt.
3. Kan jobba hur länge som helst och går bara bättre ju längre man rider.
4. Otålig och beslutsam.
5. Trygg, snäll och arbetsvillig.
6. Stor, stark och frisk.
7. Spektakulära rörelser.

Sitter nu på första dottern och känner igen mig. Trots att dottern inte är så stor, ganska lättbyggd och späd, femgångare så det sjunger om det... Så känner jag igen mig!!! Hon är helt enkelt skitkul att rida!!!

TROR att jag har tackat Gummi och Maria både en och två gånger för att jag fick köpa Vidun, men jag tror bestämt jag gör det igen - TACK!!!

1 kommentar:

M A Friman sa...

Har sagt det förr, fux hör hemma hos mig :)