tisdag 12 juni 2012

Finfin fyrgångsbedömning för Jara från Fagerland

På Wången har i dagarna genomförts avelsbedömningar med ryttare och hästar från hela Sverige. Glad är jag att Jaras nya ägare Marianne och Mikaela har valt att satsa på att avelsvisa. Fantastiskt roligt också att hon fick visas här uppe på Wången och att Gummi satt i sadeln. Så skönt att se en vältränad, välskött och GLAD häst komma in på banan. Jaras öron pekade framåt och hon såg ut att trivas ypperligt i situationen. Som vanligt fint visat av Gummi - Tusen tack!!! Är så nöjd med bedömningen som jag faktiskt tycker lovar gott inför framtiden. Exteriören slutade på fina 7,94 med bla 8 för hals och proportioner och 8,5 för benkvalitet. Ridmässigt fick hon 8,5 för tölt, galopp och hållning under ryttare och 8 för trav, skritt och spirit samt 5 för pass förstås. Totalpoängen landade på 7,83. Med mer styrka, bärighet och tempo så skulle jag finna det väldigt spännande att se henne på bedömning igen om ett par år... MEN, det är ju faktiskt gott nog som det är - En finfin bedömning för en fyrgångare! Stor kram och massor av lycka till med den fortsatta träningen önskar jag förstås Marianne och Mikaela Enestam. Så så glad att ni tycker lika mycket om Jara som jag gör!!!

Inga kommentarer: