tisdag 17 april 2012

Hnóta har flyttat



Något kommer att fattas inför sommaren - Hnóta och hennes föl!

Hnóta har flyttat till Brunflo och det är där hennes föl efter Fjörnir frá Holum kommer att födas. Min lillasyster Janna, som väntat så på ett stoföl undan Hnóta, är övertygad om att det är nu HON kommer att födas. Hur som helst så är vi väldigt tacksamma för allt detta fina sto gett oss; För alla fina avkommor, för att hon varit den bästa av ledarston och också för att hon faktiskt (visserligen för länge sedan) också bjöd oss på väldigt fina ridupplevelser.

Vi önskar förstås henne och hennes nya ägare Lena många fina år tillsammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi är så tacksamma att det blev vi som fick köpa Hnóta!
Hon är lika underbar, snäll, tillgiven & personlig som våran gamla Garpur 29år är & de hittade varandra direkt i hagen efter att Janna med familj kört hem henne till oss.

Garpur har inte brukat gnägga efter ngn förut men efter Hnóta gnäggar han & vill gärna ha henne under uppsikt.
I dag var det så underbart fast det regnade. Gick ut i hagen med müsli åt hästarna i morse. Dröjde mig kvar ett tag & lyssnade när de mumsade i sig. Stod nära, nära Hnóta, lutade huvudet mot henne & kände hennes doft. La handen under magen & kände fölet sparka flera ggr. Precis som att HAN, vilket jag tror att det är ;) ville säga, här är jag, jag kommer snart, vänta du bara...
Lyckokänsla utan dess like ♥

Vi har så mycket att längta till & se fram emot. Först allt runt våran första fölning & fölet, sedan börja longera, träna & rida Hnóta.
Kanske Elin tom rider henne på ngn tävling framöver :)
Tack igen!