söndag 26 september 2010

Riddari från Fagerland



Lille Riddari som numera är i min kära kusin Caroline´s ägo har fått en kompis. Kompisen är en welshkille vid namn Marzipan och de trivs alldeles ypperligt tillsammans. Eftersom vi bor grannar jag och Caroline så har jag dagligen sett de två i hagen och sett hur de vuxit och utvecklats under sommaren. Riddari, vars mor är Tara från Fagerland och far är Hrannar von Svada-Kol-Kir, börjar utvecklas till en strålande vacker, högställd häst med vacker hals och eleganta rörelser. Behåller han sin BLUP som ger honom betäckningsrätt som 2-åring så skulle det kunna vara intressant att betäcka Vidun med honom... Tror jag! Som vanligt börjar jag planera nästa års betäckningssäsong redan innan denna är slut. Lite insnöad kanske?!?

På bilden ses förstås Riddari och hans kompis Marzipan.

Inga kommentarer: