tisdag 3 februari 2009

Tokhärlig ridhäst!

Jag och min granne Annelie tog en ridtur i härligt vinterväder häromdagen. Annelie satt på sin nyligen inridna hingst Audur från Järvsand och jag satt på min härliga Isold från Fagerland - Till att börja med. Audur såg så läcker ut att jag tillsist inte kunde låta bli att tigga till mig en provtur. Vi bytte således hästar och jag fick äran att sitta på en riktigt gångartstalang. Att han är släkt med min favoritridhäst Vidun råder ingen tvekan om, den arbetsviljan känner jag igen. Gångarterna är naturligt taktrena, stora och rumsliga och lynnet utmärkt. Jag säger bara grattis till er som väntar avkommor efter Audur till sommaren!

Jag tror att Annelie tyckte om att sitta på min Isold också...

2 kommentarer:

Maria N sa...

Ja, synd att man inte får någon avkomma efter honom trots alla ansträngningar...:-(

Anonym sa...

Vi väntar med största spänning på våra två avkommor efter Audur....tjejerna börjar bli riktigt runda o goa nu.